Fundamenty pod domek letniskowy

kwiecień 2018

Fundamenty pod domek letniskowy


Nie mam jeszcze działki, nie mam badań geotechnicznych ale mam potrzebę dowiedzieć się orientacyjnie jaki tam jest grunt ( i ile mogłyby mnie kosztować fundamenty)

- poszperałam w zasobach archiwalnych Centralnej Bazy Danych Geologicznych  i wiem już, że grunt mam jeden z trudniejszych: bardzo wysadzinowe piaski gliniaste - są to grunty spoiste, po wysuszeniu tworzące bryłki, prawdopodobna nośność podłoża to G4.

Wyczytałam, że najbardziej narażone na takich podłożach są konstrukcje lekkie i cienkie - udział podłoża w pracy tych konstrukcji jest największy - zatem mój domek letniskowy na takim gruncie możne nie mieć łatwo ( a ja jeszcze do tego planuję duże przeszklenia... - muszę to wszystko solidnie, konstrukcyjnie przemyśleć :)

- do tego inne sprawy: tarcie wewnętrzne na fundamenty, zmiany naprężeń i pękanie przewodów wodociągowych, deformacje nawierzchni, którą może kiedyś zrobimy - to są tematy do rozważań (izolacje mrozoochronne, warstwy bitumiczne, rodzaje hydroizolacji) - przy tej działce nigdy nie będzie mi nudno ;)

- czy nadal ją chcę? - tak :)




Komentarze

Popularne posty