Rady wykonawców

kwiecień 2018


Dostałam odpowiedzi :)

- i mam uczucie, że mogłabym sporządzić ranking firm na podstawie samego podejścia do klienta
- jedni serdeczni, zaciekawieni, dopytujący o szczegóły, dbający o kontakt - inni lekceważący, sprawiający wrażenie, że to klient powinien o nich zabiegać (trudno, lekcja z życia) - przy okazji douczyłam się kilku rzeczy:

- projekt indywidualny zawsze będzie droższy od "taśmowej" produkcji,
- warto rozszerzyć poszukiwania wykonawców na całą Polskę - wiele firm realizuje budowy w całym kraju, a koszt montażu z transportem może być niższy, niż usługa bez transportu od firmy lokalnej,
- ceny podawane są raz netto, raz brutto i warto na to zwracać uwagę (do netto należy doliczyć 23%, co diametralnie podwyższa koszty),
- bywają ceny ostateczne, bez kosztów dodatkowych, ale dostałam też kilka aneksów do ofert: "Po stronie inwestora jest zapewnienie kontenerów na odpady i przechowywanie sprzętu, toalety przenośnej lub kontenera sanitarnego oraz noclegów dla pracowników na czas trwania budowy" - ups, będę musiała pamiętać, by dopytywać o takie sprawy,
- mój projekt znów przekracza mój budżet (chlip chlip)
- powinnam otworzyć się na "balik" - doczytać, porównać z walorami domów szkieletowych, przeanalizować "za i przeciw" - kilka ofert uświadomiło mi, że domy z bali również można postawić w kilka dni, no proszę ;)





Komentarze

Popularne posty