Piękne Pobierowo

   Nikt mi dotąd nie powiedział, że w Pobierowie jest tak fajnie :)
Słyszałam owszem, że istnieje ale myślałam, że jest ot - miłą nadmorską mieściną z jedną bardziej ruchliwą uliczką, przy której stoi parę budek z lodami, tyle.
Jakże się myliłam i jak przyjemne było zaskoczenie, gdy Pobierowo odwiedziliśmy i daliśmy się oczarować. Bo ma ono czar. Urok i klimat.
Właściwie to mogłam była coś przeczuwać, gdyż w czasach, kiedy szukałam działki, w okolicach Pobierowa ziemia była droga i nigdy niczego nie znalazłam w moim przedziale cenowym ale jakoś, mimo wszystko, nie sądziłam.

   Już początek jest inny, niż wielu nadmorskich miejscowości. Bo do Pobierowa trzeba zjechać z głównej drogi. Nie leży na trasie. Trzeba skręcić ku morzu i jechać kawałek ale już ten kawałek opowiada sporo o charakterze miejsca. Domy wzdłuż drogi są stylowymi pensjonatami, dość dużymi - widać, że mają swoją historię. Wszystkie są otoczone lasem sosnowym, który jest, obok tych domów i morza oczywiście, głównym bohaterem tego miejsca. W lesie jest park, w parku zadbane aleje, jest zapach, mocny zapach igliwia i piasku i morza zarazem.
   Pobierowo jest właśnie takim miasteczkiem - parkiem,
trochę, powiedziałabym, jak Nałęczów.
   Choć główny deptak, tak - muszę to powiedzieć - przypomina mi trochę Krupówki. Wiem, że to może nieoczekiwanie brzmi - zamiast Gubałówki morze - ale jest coś w tej głównej alei, co przywodzi na myśl tamte tatrzańskie klimaty. Możecie się śmiać. Ja Wam mówię o całkiem subiektywnym odczuciu :)

   No i plaża. Tak, plaża jest wyjątkowa i akurat ona - mało tatrzańska ;)
Samo ukształtowanie nie różni się wiele od plaż w okolicy - jest i klif, i trochę wydm porośniętych nadmorską trawą.
  Ale atmosfera na niej to skondensowane wakacje: parasolki na piachu i leżaki z kawiarenek,  nowe - w amerykańskim stylu - budki dla ratowników, podobno na wzór tych ze Słonecznego Patrolu, ciekawe, przykuwają oko i co rusz są fotografowane :)
Muzyka z plażowych barów, stoliczki z widokiem na morze oraz piachem pod stopami, kolorowe chorągiewki trzepoczące na wietrze i dużo wodnego sprzętu.
  Trzeba lubić takie klimaty, intensywne, młodzieżowe powiedziałabym. Dla mnie osobiście, coś na chwilę, do nasycenia się, potem już szukam spokojniejszych plaż, trochę dalej - mimo wszystko jednak nie można odmówić temu miejscu mocy - Pobierowo emanuje zabawą, jest filmowe, żywiołowe,  intensywne i barwne. A przy tym, gdy odejdzie się odrobinę od centrum, można zanurzyć się w historię - trochę z dawnych pocztówek, trochę z atmosfery przedwojennego letniska nad Bałtykiem. Ponoć było kiedyś bezpośrednie połączenie autobusowe Poberow - Berlin.
Myślę, że wiele osób znajdzie tu coś dla siebie i to coś będzie malowniczo przemawiało do serca :)


blog Pobierowo




jak jest w Pobierowie opinie




zdjecia budek ratowników w Pobierowie nad morzem
budki ratowników ze 'Słonecznego Patrolu' ;)




wakacje w Pobierowie blog

***

Komentarze

  1. Hej. Pobierowo znam nawet dobrze. Z ciekawostek tylko dodam że w lesie tuż przy wejściu do Pobierowa stoi opuszczony na skarpie przy morzu domek ...Evy Braun dostała w prezencie od H. I często tam bywała... Z tym mi się też ta mieścina kojarzy... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czytałam.
      Historii nie zmienimy ale mamy teraźniejszość :)
      Miłego dnia!

      Usuń
    2. Oczywiście że tak, to tylko jedna z ciekawostek... pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Nie byłam, zatem nie potwierdzam.
    Już dawno nigdzie nie byłam, siedzę i siedzę i się zasiedziałam! ale, jak mus, to mus!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny :) Szczerze polecam te okolice. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  3. Piękne jak zawsze ujęcia. Nad morze od czasu do czasu wpadamy, ale w Pobierowie to jeszcze nie byliśmy.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tam nas nie było ale to pewnie dlatego, że tak jak ty miałam przypuszczenie ze czym może różnić się Pobierowo od innych nadmorskich miejscowości. .. Trzeba to będzie kiedyś samemu zweryfikować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że nas tu odnalazłaś :)
      A do Pobierowa - myślę, że warto przyjechać. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Uwielbiam tam być ! nasze rodzinne miejsce od najmłodszych lat :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nas w tym roku nie urzekło ;)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz ale proszę nie umieszczać treści reklamowych - nie będą one publikowane.

Popularne posty