"Przekonaj mnie, że to ty" - Anna Karpińska - książka z morzem w tle

   Rozpoczynam przygodę z recenzowaniem książek "z morzem w tle" / oceanami także ;)
Będą to krótkie formy oddające moje pierwsze wrażenia.
Zakres: powieści obyczajowe, komedie, romanse, pamiętniki, wspomnienia. Literatura lekka, pozytywnie nastrajająca do życia. Na blogu poświęconym życiu nad morzem nie przewiduję miejsca dla trudnych spraw społecznego wykluczenia, polityki, absurdu i innych mrocznych wykroczeń.
Vyspa ma być wyspą spokoju i relaksu.
Zapraszam :)

Jako pierwsza: "Przekonaj mnie, że to ty" Anny Karpińskiej

książka, której akcja dzieje się nad morzem
Przekonaj mnie, że to ty. Anna Karpińska.

     Książka zabrała mnie do Krynicy Morskiej, później także na hiszpańskie wybrzeże. Znalazłam w niej morze, plaże i pensjonat prowadzony przez serdecznie usposobiony babiniec: mamę, jej przyjaciółkę oraz gosposię. Jest też córka - u progu dorosłości, nieco mniej sympatyczna.W gronie bliskich osób są także mężczyźni, starsi i młodsi. Wszyscy wzajemnie żyją swoimi problemami, martwią się, troszczą, przy okazji raczą dobrymi potrawami - zawsze ktoś czeka z rosołem lub borowikami. Jak to w życiu ;)
  Książkę czytało mi się przyjemnie acz nadmiar dobrych bohaterów, miłych relacji i udanych zbiegów okoliczności odrobinę przytłaczał. Przewodnim wątkiem jest relacja między matką a córką. Ciut zaskakująca mieszanina egocentryzmu, niegrzeczności i prób przypodobania się - w całości trochę zgrzytało, zwłaszcza na tle bardzo rodzinnych związków bohaterek z nie-rodziną. Widać - taki był pomysł.

   Zastanawiam się do jakiego nastroju najbardziej pasuje książka - chyba do ochoty na coś wyraziście hygge: ławeczka na tarasie nadmorskiego pensjonatu, album z hiszpańskimi wspominkami, kawa latte i jeszcze bukiecik fiołków z ogrodu. Dużo delicji na raz.

Komentarze

  1. Hejka :)
    Pozdrawiam :)
    Ostatnio bardzo trudno znaleźć mi odpowiednią książkę... w książkach szukam czegoś więcej niż fabuły... Miło mi że mnie odwiedziłaś, zapraszam częściej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz ale proszę nie umieszczać treści reklamowych - nie będą one publikowane.

Popularne posty

Archiwum bloga

Pokaż więcej