Wstępne badanie gruntu i mapa geologiczna Polski

grudzień 2017


Pewnie nic nie zastąpi rzetelnego badania geotechnicznego gruntu ale pomyślałam, że zanim je zlecę i zanim kupię działkę - chciałabym znaleźć mapę geologiczną, która mogłaby pomóc mi wstępnie rozpoznać typ gleby, na jakiej przyjdzie nam stawiać fundamenty.

Szukałam, szukałam i odkryłam kopalnię wiedzy :) - jest tutaj - na stronach Państwowego Instytutu Geologicznego, a bardziej precyzyjne dane można znaleźć na tej mapie - klik.

Krok po kroku:
- zbliżamy się plusikiem do "naszej" działki
- przyciskamy menu - konfiguracja - dziedziny - kartografia powierzchniowa
- znów menu - legenda i dopasowujemy kolor na działce do tego w legendzie.

Cała masa wiedzy o piaskach, żwirach, torfach, marglach, iłach, mułkach, czy innych łupkach :)

Pod inną ścieżką dostępu: menu - konfiguracja - dziedziny: geozagrożenia - znów menu - legenda - można poczytać o okolicznych stacjach przeładunkowych odpadów, elektrowniach, oczyszczalniach ścieków, emitorach pyłów i gazów, składowiskach odpadów itp. - warto wiedzieć takie rzeczy przed zakupem działki.

Podział gruntów budowlanych i informacje o nośności podłoża można znaleźć tu oraz tu .

-------------------------
Edycja dodatkowa:

Bardziej precyzyjne dane dotyczące jakości i rodzaju gruntów można znaleźć korzystając z zasobów archiwalnych CBDG - ścieżkę dostępu opisałam we wpisie o warunkach hydrogeologicznych - odnośnik.



Komentarze

Popularne posty